Sunday 21 April 2013

Tamil New Year

Greets people. Rindunya dengan blog saya, dah 13 hari saya tak update blog. Ini semua sebab broadband rosak!! =( Banyak tau kenangan dalam 13 hari ni. Sebenarnya, 13 hari tu bukan cuti pun, semata-mata dah tau habis syllabus, saya terus rush nak pergi TBS. Over kan? hahaha...mestilah, rindu dekat family, mestilah kena over! =D Agree? Sambil makan Nan Cheese lagi tu dalam bas. Lagilah over! COI! Okay back to our topic hari ni. Ahad lepas, 14th April 2013, saya sambut Tamil New Year dengan family saya. Saya tak tahu sangat pasal sejarah perayaan ni, but all i know is, saya boleh makan ponggal rice.

Sweets on banana leaf


Uhuh! Inilah saya makan semasa Tamil New Year hari tu. Antara sweets ni, satu je home-made, Ponggal Rice. Yang lain tu semua mak beli kat kedai. Guess yang mana ponggal rice?? Haha, dah tau kan? Yang tak tau tu, mai saya tunjuk. Ponggal rice tu nasi yang warna coklat tu. Yang warna oren bulat-bulat macam ping pong ball tu nama dia Laddu. Yang warna putih tu palgova. Yang macam donut tu, athurasam. Bawah athurasam warna oren tu jillebbi. Yang warna oren sama rupa macam palgova tu nama dia candy. Last sekali, pisang lah. Say hi to them. Okay dah selesai temu ramah dia orang ni? Dia orang ni semua memang manis gila. Takda yang, pahit ke, masam ke masin ke.... takda =) Sebab, setiap perayaan kita mestilah kita celebrate dengan makanan yang manis kan?  Jillebbi & Laddu, my all time favorite sweets. I'm always craving for it walaupun saya dah makan. hihhihi... Okay on next entry, i will update how to make a sweet and delicious ponggal rice. 

Thank you =)



No comments:

Post a Comment